Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd - WaarBenJij.nu

Update

Door: heysjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

16 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag 16 November 2010

Oef, dat is weer even geleden. Dit heeft vooral te maken met een computer crash, waardoor ik ongeveer een week lang bezig ben geweest met herstellen en alles opnieuw te installeren. Erg fijn dus (not). Die periode was niet echt chill, computer kwijt, ik kon mn werk niet fatsoenlijk uitvoeren en had nogal wat frustraties op mijn stage. De tweede en derde show verliepen namelijk zeer gehaast en slecht, omdat dit keer het decor (wat iemand nodig vond geheel over te doen) niet op tijd gereed was. Hetzelfde verhaal als bij de eerste show, ook weer op vrijdag avond een wit lelijk decor waar nog van alles aan moest gebeuren. Verschil echter dat de gast die met het decor bezig was blijkbaar niet op zijn woord (en met alle respect, maar dat is met veel mensen hier zo) te vertrouwen was en dus was het decor niet gereed, maar was hij ook nog eens niet aanwezig om het af te maken.

Nou goed, je begrijpt dat we snel alles in elkaar moesten flansen, wat een grote vertraging ten gevolg had en erger nog, 1 van de fotolijsten viel naar beneden omdat het slechts vast getaped was. Gelukkig goed afgelopen maar inderdaad verre van professioneel. Ook had ik de hele dag mijn baas niet gezien, terwijl ze aanwezig had moeten zijn met als gevolg dat ik natuurlijk voor mijn gevoel tenminste op aangekeken werd. Gelukkig had ik na de show een goed gesprek met de host, wat een schat van een mens is, en zei merkte op een of andere manier dat de begeleiding bijster slecht is en dat ik een beetje aan mijn lot was overgelaten. Ze zou een email sturen naar mijn baas met daarin haar visie op hoe alles verlopen was deze 3 shows. Want verder hadden zij ook nooit contact samen.
Nou, in de hoop dat alles daarna beter zou worden, viel dat helaas tegen. Ik werd op het matje geroepen en niet eens door mijn baas zelf maar door Wisaal, dat een andere stagiaire is van ongeveer mijn leeftijd!! En alles was mijn schuld en ik moest zorgen dat dit soort dingen niet mogelijk waren en niet konden gebeuren. Dat snap ik best, maar voor iemand die alles voor het eerst doet zonder begeleiding kun je dat niet echt verwachten. Dit heb ik dan ook gezegd en het is er uiteindelijk wel veel beter op geworden, maar het neemt niet weg dat ik heel lang het gevoel heb gehad dat ze veel over mij praatten in negatieve zin. Anyhow, ik heb me er maar bij neergelegd en probeer er gewoon het beste van te maken. En gelukkig gaat t nu redelijk.

Bovendien heb ik zojuist een heerlijke vakantie gehad met uiteraard weer de twee gekken Tim en Kasper. Steffie ging helaas niet mee, want zij gaat met kerst deze prachtige 'Garden Route' doen. We zijn via de N62 met prachtige bergen en door de wolken die erg laag hingen waardoor we op delen helaas geen enkel uitzicht hadden richting de Garden Route gegaan. In veel leuke backpackers geslapen, maar helaas waren ze allemaal nog vrij leeg. Veel gehiked en prachtige natuurgebieden gezien, met als hoogtepunt Robberg. Denk je in dat je op een prachtig schiereiland bent met daarop slechts 1 hutje, en zonder elektriciteit. Slechts wat licht van olielampen en een kampvuur is alles wat we nodig hadden. Om je heen enkel zee en zeehondjes en natuurlijk een prachtig en varierend natuurgebied met rotsen, bergen, strand etc. Het mooie hiervan is dat ze 's avonds het park voor publiek sluiten en je dus helemaal alleen bent. We konden ons geluk niet op en we kwamen echt helemaal tot rust. (Dat mocht ook wel na een zware tocht met al onze tassen en eten en drinken mee om bij onze hut te komen).

Gelukkig kon ik vanaf dat moment ook mijn stage wat meer loslaten, want ik was natuurlijk erg bezorgd of het wel allemaal goed zou komen. Mijn collega die alles over nam had namelijk nul ervaring met camera's, laat staan met studio opnames, etc. Maar goed, lief dat ze het probeerde en achteraf is alles goed gekomen. Wel weer van die vreemde telefoontjes zoals wat de adres gegevens zijn van de host die 2 dagen later moest presenteren en die ik ook niet had, en de dag waarop de show eruit moest gaan met de vraag waar de beelden waren. (Die ik daarvoor al aan hen gegeven had, dus vraag me niet waarom). Over die host trouwens, de andere host is aan de kant gezet omdat ze er eindelijk (ondanks ik dat al heel vaak had aangegeven) achter kwamen dat de host vanwege haar geloof veel thema's niet wilde hosten. Lullig voor haar en raar naar de kijkers toe, al moet ik zeggen dat ik er wel heel blij mee ben. Ook ben ik blij dat het nu lekker loopt en dat mijn collega nu ook wat meer ervaring heeft, zodat het makkelijker is met haar samen te werken in plaats van alleen maar te horen dat ik alles zo goed deed. (Wat dus niet zo was). Daarbij ben ik erg blij dat het einde van de show in zicht is.

Na Robberg (om maar van hak op tak te springen) kwamen we weer in een leuke, al kwam dat vooral doordat er vrij veel mensen waren, backpackers terecht gerund door Nederlanders, waar we voor de zoveelste keer gingen braaien. (barbecue). We konden daarna voorlopig even geen vlees meer zien (zelfs wij mannen niet!) en waren toe aan wat gezonds. De dag erop vervolgden we onze tocht richting Knysna en Storms River, al was het helaas erg mistig. Langs de hoogste bungee ter wereld op naar Tube and Axe, waar we veel verhalen over hoorden. Een mooie backpackers, maar helaas erg rustig al hebben we de tweede dag hele toffe gasten leren kennen uit de UK. Tot slot en gelukkig een van de hoogtepunten van de reis geslapen bij Wild Spirit, wat haar naam eer aan doet. Erg sfeervol, alles van natuurlijke producten, een gezellige braai/kampvuur plaats, vreemde hippie-achtige maar erg vriendelijke mensen die enorm op natuur verzot waren en boven al een prachtig uitzicht vanaf de backpackers. Werkten ook nog 2 Nederlandse meiden en we leerden daar nog 2 andere Nederlandse dames kennen die erg leuk waren. Overdag de hele dag heerlijk gekanood(?) op de Keurboomsriver, waar het Lord of the Rings gevoel weer enorm bestoop. Helaas konden we er geen foto's van maken, want ook Tim's camera begaf het:(.

's Avonds met een Jeep naar een ravijn gecrosst vanuit de backpackers, wat een leuk avontuur was met een prachtig uitzicht over de smalle rivier bij zonsondergang als eindresultaat. O en ook nog een paar schattige honden en Jembee les. Helaas komt er dan altijd weer dat nare moment van afscheid en het leuke was dat de dag waarop we de hele dag in de auto zaten de mooiste en warmste dag van de hele vakantie was. Maar we klagen niet, we hebben een TOP tijd gehad!!

Verder vermaak ik me hier nog steeds prima, ik kan helaas niet alles onthouden maar hoogtepunten zijn onder andere het protesteren tegen de media stilte die de overheid wil invoeren. Ten eerste ben ik er persoonlijk enorm op tegen en ten tweede erg leuk om dat op zijn Afrikaans mee te maken, met duizenden zingende mensen de straat op, zoals je het van Afrika verwacht:P Verder nog een shoot gedaan in een township, waar we ook bij iemand thuis hebben gefilmd en wederom een groep zingende vrouwen gefilmd. De manier waarop ze zingen is zoals we kennen van films en TV, een prachtig canon-koor begeleid door een sterke, krachtige stem. Verder hebben we nog een heel relaxed weekend gehad dit keer wel met Steffie erbij, vooral heel relaxed en een heel mooi mini-hikeje gedaan.

We hebben vaak erg leuke en gezellige avonden, geen dag is hetzelfde en je weet van te voren nooit hoe je dag/avond verloopt. En je maakt soms de meest vreemde dingen mee. Helaas weer wat huisgenoten vertrokken, al zijn er natuurlijk weer nieuwe voor in de plaats gekomen en het huis zit inmiddels vol Nederlanders. Erg gezellig met zoveel mensen te wonen, altijd wat te doen en te kletsen. Ook dit weekend was weer volop feest, zaterdag na de show naar Signal Hill geweest, wat een enorm mooi uitzicht over Kaapstad geeft (wel grappig, was pas de eerste keer dat ik eindelijk een berg in Kaapstad heb bewandeld), zondag een concert van Goldfish wat mega goed was in onze 30 graden(!). Nu is het nog steeds lekker, maar vandaag extreem harde winden, gisteren van het lekkere weer weer genoten door nogmaals Signal Hill te beklimmen, maar ditmaal tot de top. (Daar waren we zaterdag helaas te laat voor)

Hebbe het goed daar en doe dn sint de groeten van me,

Sjoerd

  • 16 November 2010 - 14:16

    Sjoerd :

    Nou, best kort al zeg ik het zelf!:P

  • 16 November 2010 - 14:23

    Rian:

    Hmmmm de leuke Nederlandse dames worden wel genoemd maar er wordt daarna ook weer weinig over gezegd... Wat is daar allemaal aan de gang meneer van Beurden? :)

    Tof verhaal weer!
    xx

  • 16 November 2010 - 15:12

    Sanne:

    Nou je het het inderdaad een stuk korter gehouden, had nog wel meer over jullie vakantie willen horen, dus misschien moet ik wachten op het verhaal van Kasper ;) waar ook voor Rian misschien meer over de nederlandse dames staat...

    wel grappig dat de waarbenjij.nu site zegt dat je over 7 dagen jarig bent, zodat we dat niet kunnen vergeten...
    Hoop dat je nog veel geniet van het mooie weer (voor je goede gevoel, vandaag is het heeel mistig, wel droog en een graad of 7-8) En van de typische Afrikaanse dingen.

    Hoop dat piet (die zijn er genoeg daar) je niet vergeet haha

    xx liefs

  • 16 November 2010 - 17:11

    Aukje:


    Ja idd, best kort voor jou doen!
    Maar wel leuk.
    Fijn dat het nu weer beter gaat en dat je van je vakantie genoten hebt.
    Heerlijk daar 30 graden..HIer wordt het kouder en kouder..brr.
    En over een week is je verjaardag al!

    Xjes Aukje

  • 16 November 2010 - 17:15

    Waisjee:

    Nouu lieverdd, ik denk dat je er wel erg veel van leert van al die shows!! Toch vind ik het wel raar hoe ze daar te werk gaan, maar ja daar is natuurlijk niks aan te doen! Ik ben hartstikke trots op je hoe je alles daar doet!!
    Nog heeel veel plezier en ik denk aan je schat!! xxxxx Love you!!

  • 16 November 2010 - 18:17

    Marjolein:

    Heyy!

    Nou leuk zeg, wat je allemaal meemaakt daar!Veel spannender dan hier.. Ik heb wel eens eerder gehoord van de Garden Route, die moet erg mooi zijn!

    Ben blij dat het alweer wat beter gaat op stage. Wat een gedoe altijd op die stages, tis ook overal hetzelfde.

    Nou hou vol daaro en er komt binnenkort een mail van me aan (met alle updates hier).

    x M


  • 17 November 2010 - 16:24

    Stefanie:

    hey
    wel balen hoe het is gelopen maar tof dat alles nu beter gaat.
    Hier in het koude kikkerlandje zijn we jaloers op je;)
    Vind het echt supergoed hoe je het daar doet:D

    XXX

  • 18 November 2010 - 12:49

    Eline:

    Zo te lezen gaat het dus allemaal nog top en sta jij er wel stevig!
    Blijf er van genieten (maar dat hoef ik je niet te vertellen) en ben nu al weer benieuwd naar je nieuwe verslag!
    X

  • 18 November 2010 - 13:25

    Mama:

    Hoi Sjoerd,
    Wat geweldig om die verhalen et lezen en wat is dat een ontzettend mooie foto waar jij in die bungeejump hangt!
    Goed te horen, dat je hte nog steeds naar je zin hebt en dat het gezellig is in jullie huis!
    Lieve groetjes, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Na een fantastisch avontuur in de Verenigde Staten waar ik enorm van heb genoten, staat de volgende al weer voor de deur: 5 maanden op stage in Zuid-Afrika! Ondanks dat ik veel supertoffe mensen hier ga missen, ga ik zeker weten er een hele vette tijd van maken! Ik ga stage lopen in een van de mooiste steden ter wereld waar het natuurschoon het land domineert en ik mag daar dan ook nog eens voor de lokale TV een talkshow gaan produceren. Hard werken, maar ook veel lol en ontspanning staan gegarandeerd. Want het leuke is dat Tim en Kasper en Steffie en Anne ook in Kaapstad stage lopen, dus we gaan een toffe tijd tegemoet!:) Om jullie toch enigzins op de hoogte te houden van onze avonturiertjes hier, heb ik deze waarbenjij aangemaakt. Ik beloof niks, maar wellicht plaats ik hier zo nu en dan eens wat op. Mijn verblijfadres daar (wellicht leuk en handig voor enkele thuisblijvertjes) is: Blake House Observatory 4 Blake Street, Observatory 7925, Cape Town Foto's ga ik zoveel mogelijk plaatsen op: http://picasaweb.google.com/beurdens Ook foto's van onze Amerikareis vindt je daar! dagsê en tot over 5 maandjes! Sjoerd

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 14285

Voorgaande reizen:

12 December 2017 - 10 April 2018

Rijsverslag

09 September 2010 - 04 Februari 2011

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: