A Better Place - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd - WaarBenJij.nu A Better Place - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd - WaarBenJij.nu

A Better Place

Door: heysjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

22 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goed nieuws, goed nieuws!! De talkshow, A Better Place, waar ik de afgelopen tijd keihard aan gewerkt heb, zit er bijna op! Vrijdag en zaterdag hebben we de laatste 5(!) opnamen geschoten en deze week slechts nog 1 insert filmen (wat dan wel weer jammer is) en de rest van het materiaal verzamelen, om vervolgens de post-productie in goede banen te kunnen leiden.
Wel grappig, morgen gaan we dus die laatste insert filmen, vier ik toch zowaar mijn 23e verjaardag een beetje in een sloppenwijk (verschil moet er zijn).

Vorige week erg hard gewerkt en veel gestresst (als enige:P) want er moesten dus 5 shows geproduceert worden. Gek genoeg verliep het heel soepel allemaal, misschien had dat wel een beetje te maken met het feit dat mijn andere collega juist van het werk afgehaald was. Anyhow, ik ben erg blij dat het erop zit en gezien ook mijn maagproblemen sinds 2 weken eindelijk afnemen (tenminste, ik hoop maar dat dat zo blijft), is het rede voor feest en euphorie. Nou, met de feestdagen en de opkomende zomer in aantocht gaat dat helemaal goed komen, hoewel het best vreemd is dat zowel zomer en kerst enzo eraan komen. Hihi.

Wat ook wel vreemd is, maar geloof me: hier in ZA kan echt ALLES (zoals met je fiets een kroeg binnenrijden zonder dat iemand vreemd op kijkt, zonder licht op je fiets een politieauto op een kruispunt passeren, die je vervolgens nog voor laat ook, en nog heel wat andere vreemde taferelen die hier heel normaal zijn (niemand maakt zich ergens druk om)).
Vanochtend moest ik even naar de studio want een van onze gasten van zaterdag was helaas zijn telefoon kwijt, de arme man. Dus ik naar de studio, waar tegenover de mensen (nog voor 11en) al op zijn best aan het bbqen waren. Ach, waarom ook niet op de maandagochtend? Kom ik bij die security aan, hele heisa want er stond een auto voor met 2 mensen erin maar die hadden maar 1 pasje, dus die kerel liet ze er niet in. Normaal deed ie bij mij ook moeilijk, maar blijkbaar herkende ie me eindelijk, want omdat hij voor de auto bleef staan, zodat ze niet door konden rijden, vroeg ie aan mij of ik even de andere slagboom open kon maken (uitrit) voor een busje die er ook op wilde met een grote bek en blijkbaar geen pasje nodig had, haha.
Naja vreemd, maar grappig dus. De telefoon is trouwens in handen van een vrouw, die steeds ophangt als ik bel. Best lullig want de gast die de telefoon verloren was, is blind en dus heeft ie een speciaal, maar duur, programma op zijn telefoon. Ik hoop echt dat ze dat realiseerd en de tel. terug brengt!

Nou waar ik eigenlijk voor schrijf, is met name de foto's die ik op mijn picasa geupload heb, ik hoop dat je er net zo van geniet als ik!

Garden route, Monkey Town en Monkey Land, Grotten, Bungee, Robberg, Montagu en natuurlijk de kiekjes van de laatste 2 shows, je vindt het allemaal op:

http://picasaweb.google.com/beurdens

Bedankt trouwens voor alle toffe berichtjes, erg leuk!

Sjoerd

  • 22 November 2010 - 16:08

    Sanne:

    De foto's zijn weer prachtig...en ik moet zeggen je ziet er echt heel relaxed uit op je bungee foto's!

    Die mevrouw die de telefoon heeft moet zichzelf schamen! Gelukkig nam de gene die mijn telefoon had gevonden toen wel gelijk op!!!

    Heel veel plezier morgen op je verjaardag. Ik geloof dat je nog zo lekker weer hebt gehad op je verjaardag (A)

    Liefs Sanne

  • 22 November 2010 - 16:55

    Marjolein:

    Wij barbequen ook altijd om 10 uur 's ochtends hoor! Niks geks aan! :P

    Super mooie foto's!

    Binnenkort mail ik weer even! x

  • 22 November 2010 - 17:03

    Sjoerd!:

    Had je me niet ff kunnen waarschuwen voor die foto's met die vissen?!
    Hahahaha

    Nee, ff serieus, werkelijk prachtige foto's.
    Al kijk je op de bungee foto's wel een klein beetje alsof je heel nodig moet p..... Nou ja, je weet wat ik bedoel.

    Nou doe voorzichtig en zoals ik al eerder zei: er komt binnenkort een mailtje aan.

    x

  • 22 November 2010 - 17:04

    Marjolein:

    Whahaha dat berichtje hierboven is ook van mij.. Maar om een of andere rare reden heb ik bij naam, jouw naam ingevuld :S
    GOEIEMORGENNN!!

  • 22 November 2010 - 21:42

    Chantal:

    Hey Sjoerd

    Leuk om weer iets van je te horen!
    De foto's zien er gaaf uit! Ik zou het nooit durven hoor :D

    x Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Na een fantastisch avontuur in de Verenigde Staten waar ik enorm van heb genoten, staat de volgende al weer voor de deur: 5 maanden op stage in Zuid-Afrika! Ondanks dat ik veel supertoffe mensen hier ga missen, ga ik zeker weten er een hele vette tijd van maken! Ik ga stage lopen in een van de mooiste steden ter wereld waar het natuurschoon het land domineert en ik mag daar dan ook nog eens voor de lokale TV een talkshow gaan produceren. Hard werken, maar ook veel lol en ontspanning staan gegarandeerd. Want het leuke is dat Tim en Kasper en Steffie en Anne ook in Kaapstad stage lopen, dus we gaan een toffe tijd tegemoet!:) Om jullie toch enigzins op de hoogte te houden van onze avonturiertjes hier, heb ik deze waarbenjij aangemaakt. Ik beloof niks, maar wellicht plaats ik hier zo nu en dan eens wat op. Mijn verblijfadres daar (wellicht leuk en handig voor enkele thuisblijvertjes) is: Blake House Observatory 4 Blake Street, Observatory 7925, Cape Town Foto's ga ik zoveel mogelijk plaatsen op: http://picasaweb.google.com/beurdens Ook foto's van onze Amerikareis vindt je daar! dagsê en tot over 5 maandjes! Sjoerd

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 14252

Voorgaande reizen:

12 December 2017 - 10 April 2018

Rijsverslag

09 September 2010 - 04 Februari 2011

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: